
ERP NEDİR ?

Kurumsal kaynak planlaması ya da işletme kaynak planlaması
(İngilizce: enterprise resource planning – ERP)
İşletmelerde mal ve hizmet üretimi için gereken işgücü, makine, malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır. Kurumsal kaynak planlaması (KKP) sistemleri, bir işletmenin tüm veri ve işlemlerini bir araya getirmeye veya bir araya getirilmesine yardımcı olmaya çalışan ve genelde kullanımı kolay olan sistemlerdir. Klasik bir KKP yazılımı işlem yapabilmek için bilgisayarın çeşitli yazılım ve donanımlarını kullanır. KKP sistemleri temel olarak değişik verilerin saklanabildiği bütünleşik bir veri tabanı kullanır.
Kurumsal kaynak planlaması anlam olarak, işletmenin tüm kaynaklarının birleştirilip, verimli olarak kullanılması için tasarlanmış sistemlere denmektedir. KKP kavramı ilk olarak üretim çevrelerinde kullanılmaya başlansa da; günümüzde KKP sistemleri çok daha geniş bir alanda kullanılmaktadır. KKP sistemleri, bir işletmenin iş alanına ya da ismine bakmadan, işletmenin tüm temel işlemlerini kendi yapısı altında toplayabilir. İşletme, sivil toplum kuruluşları (STK), vakıflar, hükûmetler veya diğer varlıklar KKP sistemlerini kullanabilirler.
KKP sistemleri iki veya daha fazla yazılımı bir araya getirerek bir yazılım paketi halinde de sunulabilir. Bu gibi sistemlere KKP yazılım paketleri denir. Teknik olarak ise KKP yazılım paketleri hem maaş bordro akışlarını hem de muhasebe işlevlerini bünyesinde barındırır.
Buna rağmen, KKP yazılım paketi tanımı daha çok büyük ve geniş uygulamalar için kullanılmaktadır. Bir KKP sistemi kullanıcının, iki veya daha fazla bağımsız yazılımın ara yüzü ile karşılaşmasını engeller ve ek avantajlar sağlar. Yazılımların standartlaşmasını, birçok yazılım kullanmak yerine tek bir yazılım kullanılmasını, tüm veriler genellikle tek bir veri tabanında saklandığından kolay ve yüksek rapor alma, durum değerlendirme gücünü sağlar.
Bir KKP yazılımı bünyesinde genelde bağımsız olarak çalışan üretim, finans, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları, stok yönetimi, satın alma gibi çeşitli uygulamalar bulunabilir.
- Ön Muhasebe Yönetimi
- Stok & Depo Yönetimi
- Genel Muhasebe Yönetimi
- Personel ve Bordro Yönetimi
- Demirbaş Yönetimi
- Talep Yönetimi
- Proje Yönetimi
- Dış Ticaret Yönetimi
- Üretim Yönetimi
- İş Zekası – BI Çözümleri
- İnsan Kaynakları Yönetimi
Neden Bulut Tabanlı ERP Programı?

Tüm sistemlerinizi internetinizin olduğu her yerden ve tüm cihazlardan özgürce yönetin.

Donanım, güncelleme ve yedekleme gibi maliyetlerden kurtulun.

Otomasyonlarınızı daima güncel mevzuata uygun olarak yönetin.

İşletmenizde baskı, kargo, dosya, arşiv gibi masraflardan kurtulun.

Kağıt kullanımını azaltarak, doğa dostu bir işletme olun.

DİA’nın 20 yıllık bulut teknolojisi tecrübesi ile, işletmenizin verilerini güvenle saklayın.